望海·等你·爱

Flowers in December - Mazzy Star

音乐随身听:

【迷幻民谣】Mazzy Star - Flowers in December  

孤寂的夜里,慵懒唯美、凄婉迷醉的声音在空气中层层浸染,穿透心扉迎面而来。Hope Sandoval的嗓音在高处带出呼吸的声音,如清冷的薄雾般神秘动人。

Mazzy Star其实是吉他手David Roback和主唱Hope Sandoval两个人的乐队。Mazzy Star从1980年代后期开始出现在地下音乐的舞台上,是九十年代后朋克中迷幻音乐最出色的代表。1990年发行了第一张专辑《She Hangs Brightly》大获成功。1993年出版的第二张专辑《So Tonight That I Might See》反映出了他们多变的以及富有实验色彩的音乐风格。

Before I let you down again

在我让你再次失望之前

I just want to see you in your eyes

我想透过你的眼睛看见你

I would have taken everything loaned you

我会带走你的一切

I only thought you could understand  

只想着你会懂的


They say everyman goes blind in his heart

他们说每个男人的心都变得盲目

And they say everybody steals somebody's heart away

也说有人偷走另一个人的心

And i got nothing more to say about it

关于你想听的

Nothing more than you and me

我没什么能多说


Send me your flowers, of your December

送我你十二月的花朵吧

Send me your dreams, of your candy wine

让我分享你甜酒般的梦吧

I got just one thing I can't give you

而只有一件事我不能给你

Just one more thing of mine

就我的这一件事而已


They say everyman goes blind in his heart

他们说每个男人的心都变得盲目

They say everybody steals somebody's heart away

也说有人偷走了另一人的心

And I've been wondering why you let me down

我想着为何你离我而去

And I been taking it all for granted

而我理所当然地接受你的所有 


评论
热度(38)

关于我

© 望海·等你·爱 | Powered by LOFTER